Moodle Voucher

De uitdaging

Wat is het antwoord op de wens van gecontroleerd toegangsbeheer en weinig administratieve handelingen? Het Moodle Voucher systeem van Avetica. Met het vouchersysteem bent u in staat om met beperkte administratieve handelingen, toch grote groepen deelnemers toegang te verlenen tot de juiste cursus(sen). Misbruik maken van de voucher is niet mogelijk.

Hoe werkt het Moodle Voucher?

Stel, u wilt voor een opleiding 20 deelnemers toegang geven tot een Moodle cursus. Na inloggen klikt u op het blok ‘Moodle Voucher’ en selecteert u de juiste cursus, voert het aantal vouchers in (=gelijk aan aantal deelnemers) en klikt op versturen. Het vouchersysteem genereert de vouchers en stuurt deze op naar u. U ontvangt een e-mail met een bijlage (PDF). De bijlage bevat alle vouchers en u kunt deze zelfs uitdelen aan de deelnemers. Op de voucher staat een heldere inlogprocedure in Moodle en uiteraard de vouchercode. Nadat de deelnemer zelf een account heeft aangemaakt in Moodle, voert hij/zij de vouchercode in en heeft toegang tot de (gekochte) cursus.

Moodle Voucher

Voorbeeld Moodle Voucher

De administratieve handelingen zijn voor u de volgende:

  • aanvragen van aantal vouchers middels een wizard

  • versturen van vouchers naar de deelnemers

Voorwaarde voor het gebruik van Moodle Voucher is dat zelfregistratie aanstaat en dat de Moodle site op een door Avetica beheerde webserver staat. Het vouchersysteem beschikt tevens over een API waarmee vanuit een ander administratief systeem of webshop de vouchercodes aangevraagd kunnen worden. Vouchers kunnen zowel op cursussen als op cohorten worden aangevraagd.

De jaarlijkse kosten zijn € 200,- excl. BTW.