Blog

Eerste Belgische klant

12 december 2009

Actueel

Afgelopen week heb ik een tweedaagse training Moodle verzorgd voor onze eerste Belgische klant. De wetenschappelijke uitgever Academia Press uit Gent wil met Moodle een meerwaarde creëren voor docenten en studenten. Uiteraard mag dit niet ten koste gaan van de verkoop van boeken, want daar leven ze van.
Het leverde goede discussies op waar de balans tussen didactiek (er moet toch geleerd worden) en marketing (er moet toch verkocht worden) goed werd gevonden.

Het lijkt erop dat uitgeverijen steeds vaker concrete stappen nemen om content ook digitaal aan te bieden. “Het boek rechtop” zien ze terecht nog niet zitten, maar concrete meerwaarde bieden op internet rondom boeken en bladen is een keuze waar ze niet meer omheen lijken te kunnen, met name om niet achter te lopen op concurrenten of juist de voorsprong te behouden. Ook Moodle wordt steeds vaker gezien als mogelijkheid.

Gent_steengoedEn welk cadeau kreeg ik mee na mijn training? Uiteraard een boek: Gent … Steengoed! Het is een hartstikke mooi boek en overigens ook een hele mooie stad. Dus over de volgende stedentrip hoef ik niet meer lang na te denken…

Tags

 

Comments are closed.