Blog

Goede eindpresentaties didactisch ontwerpen

5 februari 2009

Actueel

Gisteren was de eindpresentatie van de didactisch ontwerpen die de HRO-studenten van de opleiding Gezondheidzorgtechnologie moesten maken. Over deze gastcolleges blogde ik al eerder. Het maken van een didactisch ontwerp voor een e-learning module was een onderdeel van de module Didactiek, Adviseren en Instructie die de studenten moeten volgen. Het leuke van de eindpresentatie was dat alle drie de leveranciers aanwezig waren en ook hun feedback gaven aan de presentatie van de studenten. De leveranciers kregen, net zoals de docent en ik, het eindverslag. Met enig verschil dat de docent en ik de eindverslagen en de presentaties moeten beoordelen…

De presentaties van de studenten waren goed. Sommige groepjes hadden zelfs een website gemaakt om inzichtelijk te maken hoe de e-learning module eruit zou zien. Alle groepjes hadden ook goed de  de kenmerken, drijfveren en voorkennis van de doelgroep beschreven. Ze hebben een goede basis gelegd waarop een e-learning module gebouwd kan worden. Van één van de medische apparaten, de BladderScan BVI 6100, is al bekend dat deze e-learning module nog dit jaar ontwikkeld gaat worden.

Terugkijkend op 3 bijeenkomsten met de studenten was het leuk om te doen en de resultaten waren goed. Voor herhaling vatbaar!

Tags

 

Comments are closed.