Blog

Iedere ondernemer een eigen weblog?

4 juli 2008

Actueel

Van de ondernemerskalender 2008 scheurde ik al maanden geleden het bericht”Iedere ondernemer een eigen weblog?” Omdat de punten die genoemd mij wel aanspreken heb ik deze bewaard en nu kwam ik hem weer tegen. Waar ga ik dit laten? Keuze was snel gemaakt: blog erover en ik heb het voor jaren bewaard en het is snel terug te zoeken.

Dus ben je ondernemer? Dan kunnen de volgende punten interessant zijn om je eigen weblog te beginnen:ondernemerskalender

  1. als je snel een persoonlijke relatie met klanten en potentiele klanten wilt opbouwen (zeker als je daarbij ook schrijft over zaken uit je persoonlijke leven)
  2. Als je jezelf en je bedrijf wilt positioneren als kennisleider of autoriteit binnen je vakgebied of branche (door actualiteiten en ontwikkelingen te voorzien van jouw deskundige mening bijvoorbeeld).
  3. Om te gebruiken voor kennisuitwisseling en kennismanagement (je creert als het ware een centrale plek waar kennis wordt gedeeld).
  4. Om een direct kanaal naar de media te hebben (journalisten zijn regelmatig op zoek naar deskundigen op allerlei gebied en weblogs staan hoog bij Google).
  5. Om te geburiken voor de werving van nieuw personeel (mensen willen bijvoorbeeld graag bij een leuk bedrijf werken en met een weblog kun je veel leuke kanten van je bedrijf delen)
  6. Om beter vindbaar te zijn via zoekmachines (Google en andere zoekmachines plaatsen websites die regelmatig worden bijgewerkt en groot aantal links hebben namelijk hoog op hun lijsten).
  7. Tot slot is een weblog een van de goedkoopste PR-instrumenten die er zijn…

Dit zijn natuurlijk voor zakelijk overwegingen. Zelf vind ik punt 2 en 3 over kennisuitwisseling en kennismanagement de sterkste argumenten. Ze sluiten het meeste aan met de didactische mogelijkheden van webloggen in leertrajecten.

Zo, het artikel kan in de oud papier-bak.

Tags

 

Comments are closed.